Friday, April 27, 2007

Vad är väl en bal på slottet...

...när man kan vara i Ekonomihögskolan?
Ikväll ska jag gå på LundaEkonomernas Astrobal på Ekonomihögskolan. Astroordern är LundaEkonomernas egna orden för alla de som engagerat sig i kåren på något sätt. Jag har inte varit med i Astro tidigare och därför är det initiering som gäller för mig ikväll. Initieringen innefattar ett livstids medlemskap i ordern och en tjusig medalj, följt av middag och dans i EC3.

Skor har varit mitt största bekymmer till denna bal. Inför LundaEkonomernas höstbal förra året köpte jag ett par ursnygga högklackade skor med strass som passade perfekt till min klänning. Enda problemet var att efter en halvtimme på balen var jag övertygad om att samtliga mina tår skulle ramla av. I år har funktion fått gå före utseende. Mina nya skor är inte världens tjusigaste men så bekväma att jag skulle kunna springa hem, vilket jag i och för sig hoppas att jag slipper... :)



No comments: